Kolosy (za rok) 2016 – INFORMACJE DLA PUBLICZNOŚCI

Ilość wyświetleń: 14667 - Dodano: piątek, 03 marca 2017 15:14

Fot. Adrian Larisz

Kolosy to duża impreza. Naprawdę duża. Ale nie chcemy się chwalić. Chcemy Wam pomóc. Dlatego, podobnie jak rok temu, zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie (?) informacje, które mogą Wam się przydać do tego, by się w Gdyni odnaleźć. Jeśli czegoś brakuje, postaramy się to uzupełnić


Startujemy w piątek, 10 marca o godz. 11.00. Kończymy w niedzielę, 12 marca, minuty przed 19.00.

  

1. WSTĘP/BILETY/WEJŚCIÓWKI/REZERWACJE/ETC.

Pytacie o to tak często, że najwyraźniej powinniśmy to przynajmniej raz jeszcze podkreślić: wstęp na wszystkie wydarzenia odbywające się w ramach 19. OSPŻiA – Kolosów (za rok) 2016 JEST WOLNY/BEZPŁATNY. Nie ma wejściówek, nie ma rezerwacji miejsc, nie ma karnetów (nie ma też specjalnych preferencji dotyczących pierwszeństwa wejścia do hali). Pokazy – na Dużej Sali i w Sali Seminaryjnej (Gdynia Arena) oraz w ramach Fotoplastykonu (Pomorski Park Naukowo-Technologiczny) – są otwarte. We wszystkie dni. Od rana do wieczora.

Co do tego, co można/czego nie można wnosić do hali itp. - obowiązują nas regulacje dotyczące imprez masowych. Wszystko jest w regulaminach, wiele więcej nie wymyślimy:

Regulamin imprezy masowej w hali Gdynia Arena > ZOBACZ.
Regulamin imprezy w PPNT Gdynia > ZOBACZ.

 

2. JAK DOJECHAĆ/GDZIE SPAĆ

Na stronie WYDARZENIA na naszym facebookowym profilu utworzyliśmy dwa wątki, które - mamy nadzieję - pomogą Wam wymieniać się informacjami. Jeśli choć jedna osoba "zorganizuje" sobie dzięki temu nocleg/transport, będzie to oznaczało, że warto było.

Wątek dotyczący dojazdu do / powrotu z Gdyni: TUTAJ.

Wątek dotyczący miejsc do spania: TUTAJ.

  

3. PRZESTRZEŃ

Prezentacje (łącznie około stu) będą się odbywały w trzech miejscach:

- w Dużej Sali w hali Gdynia Arena (ul. Kazimierza Górskiego 8); zobaczycie tam wszystkie wyprawy nominowane do Kolosów – nagród za dokonania roku 2016, oraz najciekawsze prelekcje Fotoplastykonu, a także wydarzenia takie jak benefis 25-lecia Magazynu "Góry" z udziałem najwybitniejszych polskich himalaistów czy prezentacja poświęcona tegorocznym laureatom Super Kolosa; pojemność Dużej Sali to 4000 widzów;

- w Sali Seminaryjnej na parterze hali Gdynia Arena (ul. Kazimierza Górskiego 8); w niej odbędą się przede wszystkim warsztaty i spotkania z autorami książek; pojemność Sali Seminaryjnej to 120 widzów;

- w Sali Audytoryjnej Centrum Konferencyjnego Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia (al. Zwycięstwa 96/98, budynek III, ok. 15 minut pieszo od hali Gdynia Arena, spod której do PPNT będzie też kursował specjalny, bezpłatny autobus - ZOBACZ, JAK TRAFIĆ); tu umiejscowiliśmy program Fotoplastykonu; pojemność Sali Audytoryjnej to 300 widzów.

 

4. TELEBIM I RELACJA „NA ŻYWO”

Ponieważ w ostatnich latach, zazwyczaj w sobotnie popołudnia, przed halą Gdynia Arena tworzyły się kolejki oczekujących na wejście do środka z reguły pełnej już o tej porze hali, podobnie jak przed rokiem stawiamy przed obiektem telebim, na którym przez cały czas będziemy na bieżąco relacjonować to, co dzieje się w Dużej Sali. Choć kolejki oczywiście to nie zmniejszy i przed wejściem do hali, szczególnie w sobotę, pewnie znów trzeba będzie trochę odstać, mamy nadzieję, że przynajmniej uczyni to oczekiwanie odrobinę mniej uciążliwym.

Przypominamy ponadto, że transmisja „na żywo” z hali Gdynia Arena będzie się odbywała również w trzech salach Centrum Konferencyjnego Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia – w sali kinowej na parterze oraz w salach D i E na I piętrze (łącznie: 422 miejsca).  Na transmisje zapraszamy w piątek od 18.00 do 22.20, w sobotę od 10.00 do 22.10 i w niedzielę od 10.00 do 15.40 (każdego dnia sale będą otwierane na 30 minut przed początkiem transmisji).

 

5. PROGRAM

Jesteśmy pewni, że akurat z tą pozycją zapoznaliście się już dokładnie, niemniej przypominamy:

Duża Sala (Gdynia Arena) - pełny program z opisami prelekcji: ZOBACZ.

(Program z opisami w PDFie: TUTAJ | Harmonogram bez opisów w PDFie: TUTAJ

Sala Seminaryjna (Gdynia Arena) - pełny program z opisami wydarzeń: ZOBACZ.

(Program z opisami w PDFie: TUTAJ | Harmonogram bez opisów w PDFie: TUTAJ)

Fotoplastykon (Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia) - pełny program z opisami prelekcji: ZOBACZ.

(Program z opisami w PDFie: TUTAJ | Harmonogram bez opisów w PDFie: TUTAJ)

Możecie też ściągnąć pełny, kolorowy program wszystkich wydarzeń wraz z ich opisami: TUTAJ (PDF, 3 MB; w stopce, gdzie podaliśmy nazwiska autorów zdjęć, przez nieuwagę pominęliśmy Jakuba Świderskiego - przepraszamy, jego fotografia też znalazła się w programie).

 

6. FINAŁ I WRĘCZENIE NAGRÓD

statuetki fot.Adrian Larisz

Finał Kolosów, podczas którego poznamy werdykty Kapituły - nazwiska wyróżnionych i nagrodzonych za dokonania 2016 roku oraz laureatów Nagrody im. Andrzeja Zawady i Nagrody Wiecznie Młodzi - rozpocznie się w niedzielę o godz. 16.00 i potrwa ok. godziny. Uroczystość poprowadzą Kinga Baranowska i Tomek Michniewicz.

Warto pamiętać, że ceremonia nie jest ostatnim punktem programu tegorocznych Kolosów i jest po co zostać też po finale. Od 17.50 zapraszamy na godzinny film Bartosza Liska o Piotrze Strzeżyszu. Rekomendacji chyba nie trzeba.

 

7. WYSTAWY ORAZ SALON MEDIÓW I SPRZĘTU OUTDOOROWEGO

W hali Gdynia Arena od piątku do niedzieli będzie można oglądać prace prezentowane w ramach wystawy FotoGlob oraz cykl 15 czarno-białych fotografii Krzysztofa Błażycy, reportera i członka Polskiego Towarzystwa Afrykanistycznego, zatytułowany „Krew Aczoli. Dziesięć lat po zapomnianej wojnie na północy Ugandy”.

Z kolei prezentacjom w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia będzie towarzyszyła (na parterze i I piętrze) wystawa zdjęć Bogdana Przystupy „Ulotny świat bagien”, prezentująca krajobrazy znad Odry, Biebrzy, z Polesia Ukraińskiego, delty Dunaju oraz z Islandii.

Jak zwykle też przez cały czas trwania Kolosów na imprezie obecni będą wydawcy książek i czasopism podróżniczych oraz producenci i dystrybutorzy sprzętu outdoorowego (mapa stoisk: TUTAJ).

Stoiska wystawców znajdziecie też w budynku PPNT.

   

8. GŁOSOWANIE I NAGRODY PUBLICZNOŚCI

Wystawę finałowych prac uczestników konkursu FotoGlob obejrzycie na parterze hali Gdynia Arena (tymczasem na nominowane prace możecie rzucić okiem również TUTAJ). Na swoich faworytów możecie głosować – wybierając w ten sposób zwycięzcę Nagrody Publiczności FotoGloba – za pomocą kuponów konkursowych. Będą dostępne w Punkcie Informacyjnym na parterze hali Gdynia Arena, tuż przy głównym wejściu. Tam też znajdować się będzie urna.

W tym samym miejscu znajdziecie kupony oraz urnę przeznaczone do głosowania na najlepszą – Waszym zdaniem - prezentację 19. OSPŻiA.

Gorąco zachęcamy Was do udziału w obu plebiscytach, bowiem na uczestników głosowania czekają atrakcyjne nagrody. Ich losowanie odbędzie się po finale Kolosów, w niedzielę, ok. godz. 17.00-17.30 w hali Gdynia Arena (warunkiem otrzymania nagród jest osobista obecność podczas losowania).

  

9. WARSZTATY DLA DZIECI

dzieci fot. Adrian Larisz

Najmłodszych uczestników Kolosów w sposób szczególny zapraszamy na:

- warsztaty dla dzieci i rodziców „Zabawa w podróż” przygotowane przez Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni (w piątek, 10 marca, w godz. 12.00-13.30 w Sali Seminaryjnej);

- spotkanie z Anną Czerwińską-Rydel, autorką książki Pięć skarbów pod wielkim śniegiem. Opowieść o Wandzie Rutkiewicz (ilustracje: Marianna Oklejak): w piątek, 10 marca, w godz. 14.00-14.50 w Sali Seminaryjnej;

- warsztaty podróżniczo-teatralne, które odbędą się w piątek, sobotę i niedzielę – o szczegóły prosimy pytać już na miejscu, na stoisku wydawnictwa EneDueRabe oraz w Punkcie Informacyjnym.

    

DO ZOBACZENIA!

       

PLAKAT 19.OSPZiA Kolosy za rok 2016

ins d